۴ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۴۳

در نوشهر/

نمایشگاه سراسری صنایع دستی گشایش یافت/ برپایی نمایشگاه در 19 شهرستان

نمایشگاه سراسری صنایع دستی گشایش یافت/ برپایی نمایشگاه در 19 شهرستان

نوشهر - خبرگزاری مهر: نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نوشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی در سال گذشته 400 هزار بازدید کننده داشت، گفت: این نمایشگاه تا دوازدهم فروردین دایر است که تاریخ برگزاری آن در صورت استقبال مردم و شرایط جوی مناسب، تمدید می شود.
 
وی سال 91 را سال درخشش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته 10 هنرمند و صنعتگر مازنی نشان یونسکو را دریافت کردند که این امر نشان دهنده پیشرفت و حرکت رو به جلوی صنایع دستی مازندران است.
 
سیف الله فرزانه تاکید کرد: ظرفیت صنایع دستی در مازندران به ویژه غرب این استان بسیار بیشتر از چیزی بوده که می بینیم و این می طلبد در شناسایی و معرفی ظرفیت های منطقه تلاش بیشتری داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه در 19 شهر استان نمایشگاه صنایع دستی برپا شده است، افزود: نمایشگاه های صنایع دستی در سه سطح منطقه ای، استانی و ملی برپاشده است.
 
فرزانه، تعداد غرفه های نمایشگاه ملی سال گذشته را 90 غرفه اعلام و تصریح کرد: امسال 31 استان کشور در قالب 100 غرفه در نمایشگاه صنایع دستی نوشهر حضور فعال دارند.
 
وی گفت: سال گذشته 400 غرفه صنایع دستی طی ایام نوروز در استان داشتیم که امسال به 600 غرفه افزایش یافته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران تقویت و حمایت از هنرمندان ، تقویت مجتمع های آموزشی در بحث تولید، شناسایی و معرفی هنرمندان را از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.
 
کد خبر 2022224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha